Marskens Hemmelighed

30. august, 2007 § 1 kommentar

Min første opgave som freelance redaktør var Marskens hemmelighed, af Alex Uth. Fra bagsiden:

Heirik ofrer sit hjerte til marsken for at blive voksen. Men dybet afviser hans gave, og i stedet for at blive som de andre voksne i bygden – bange, svage, falske – fyldes Heirik af en underlig frygtløshed der bringer ham på kant med det lille samfund. Og med det Stille Folk, Tenur, de der bor i marskens mørke vand.

Et af de spændende perspektiver i Phabel var at vi fra starten ønskede at udvikle nye talenter, nurse debutanter og blande os meget direkte i udvikling af historien; en arbejdsproces jeg var vant til fra rollespilsverdenen og til dels også min tid i Filmbyen. Det første kul (mere om de andre senere) udkommer sidst i september, heriblandt Alex’ bog. Bogen var ikke helt færdigskrevet da jeg stoppede på forlaget, men vi blev enige om at jeg skulle køre redaktionen til ende, og det var jeg glad for, for det er en stemningsmættet debut der kalder på mere.

Det var spændende at arbejde sammen med Alex, for selvom hun er debutant som bogforfatter, så er hun en af de hårdeste ordhajer jeg kender, og det var en fornøjelse at have første parket til hendes kreative proces. Alex har beredvilligt stillet op til ti spørgsmål, en interviewserie jeg håber at lave flere af, så dem vil jeg vende tilbage med, når bogen er sikkert på gaden.

Her er den første skitse til forsiden, illustreret af Jon Foster:

Tagged: , , , , , , ,

§ One Response to Marskens Hemmelighed

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Marskens Hemmelighed at Thomas Munkholt.

meta

