Vinder!

30. november, 2007 § Skriv en kommentar

Winner certificateEfter en udmærket start på NaNoWriMo gik det op for mig, at jeg ikke havde en god fornemmelse med at skrive. Det er ikke nødvendigvis historiens skyld – det er okay at skriveriet kræver hårdt arbejde. Men ikke i NaNo. Så jeg droppede 8.700 ord og gik i tænkeboksen et par dagen. Jeg endte med at begynde på et helt nyt projekt, og det blev igen sjovt at taste. Imidlertid betød de mistede dage, at jeg ikke rigtigt havde udsigt til at sidde med noget for alvor brugbart når måneden var gået. Så jeg begyndte forfra. Igen. Eller rettere, jeg tog min anden idé og reviderede den, og i den sidste uge har jeg koncentreret mig om at skrive en ekstensiv outline. Det er vel ikke helt at definere som en roman, men til gengæld er det jeg har, meget mere brugbart for mig selv: Nu har jeg 50.000 ord, og en historie jeg kan vende tilbage til og faktisk ser noget potentiale i. Ikke helt dårligt efter to tunge kriser.

Desuden gik jeg over til at bruge Scrivener, og det er godt nok helt fantastisk at skrive i. Det tager nogle ting fra CopyWrite og VoodooPad og gør det bedre. Men først og fremmest så har den en fuldskærms-funktion, så jeg kun skal koncentrere mig om at se på teksten. Til blot $35 er det absolut pengene værd for folk der vil leve af at skrive kreativt.

Tillykke også til de andre NaNoWriMo-vindere verden over! (Og nu: tilbage til oversættelsen.)

Tagged: , ,

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Vinder! at Thomas Munkholt.

meta

