CHERUB 03, min første oversættelse

28. marts, 2008 § 4 kommentarer

cherub_arizonamax.jpgI dag udkommer min første oversættelse: CHERUB mission 03: Arizona Max. Det er måske den bedste af de CHERUB-bøger jeg har arbejdet med til nu (men du skal alligevel læse dem alle sammen). Find den bedste pris på Bogpriser (hvor den dog står som ikke udkommet, og med forkert cover). Tjek også min Q&A med Robert Muchamore.

Fra Phabels side:

James sendes denne gang ud på en mission der klassificeres Højrisiko. FBI har fået til opgave at opspore og uskadeliggøre den international våbenhandler Jane Oxford. Hendes søn, Curtis, har et par mord på samvittigheden og afsoner sin straf i en specialbyget afdeling for unge kriminelle i det topsikrede Arizona Max Security Prison. FBI beder CHERUB om hjælp – de skal bruge en ung agent til en mission i fængslet. Og det bliver James.

Som en interesant lille oplysning, så udkom den første CHERUB-bog i UK i 2001, og den var 3 år om at nå et salg på 100.000 eksemplarer; den seneste gjorde det samme på tre uger, og indtil nu er der solgt en million bøger i serien, alene i UK. Jeg håber den får samme succes herhjemme, for det er virkelig god underholdning – sindsoprivende spændende og konflikter med masser af nuancer.

I næste uge udkommer så Pelly D’s dagbog, så i aften går vi ud og spiser.

Tagged: , , , , ,

§ 4 Responses to CHERUB 03, min første oversættelse

  • Thomas siger:

    Hej vil bare sige at jeg elsker Cherub bøgerne. Læste Ilddåb her for 1 uge siden.. og nu har lige læst Narkbaronen.. nu skal jeg ud at købe Arizona Max og den læser jeg sikkert også på 3 dage:D Cherub universet er simpelthen så fedt

    V.H. Thomas 13 år

  • Det er super fedt – og serien holder hele vejen. Mission 04: Dødsstødet skulle komme her i juni.

  • Thomas siger:

    Arizona Max = Læst 😀 fed bog også.. Dødsstødet er jeg igang med og den holder også bare max..

    Håber at du arbejder på “CHERUB: Divine Madness” (Altså mission 05) så den udkommer på dansk 🙂 Kan næsten ikke vente

  • Jeg har faktisk afleveret manuskriptet, så glæd dig bare. James skal infiltrere en religiøs sekt, der forsøger at hjernevaske ham …

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading CHERUB 03, min første oversættelse at Thomas Munkholt.

meta

