Redigering … og et fokusskifte

18. august, 2008 § Skriv en kommentar

Et par opgaver som ekstern redaktør:

I dag har jeg sendt Mette Finderups manuskript til Støvets Land til Phabel – det er opfølgningen til og afslutningen på den meget roste Dødsgudens Løgne. Nu følger lige korrektur og sats, og så skulle den gerne være på boghylderne i slutningen af oktober. I sidste uge afleverede jeg sjette bind i serien om Artemis Fowl – Tidsparadokset (af Eoin Colfer og oversat af Ole Steen Hansen) til Sesam (Lindhardt og Ringhof) – jeg er ikke sikker på udgivelsesdatoen, men mon ikke også det hedder oktober.

Og samtidig så var det med en beslutning om, at jeg ikke skal bruge ret meget mere tid på redigering. Vurderet på responsen er det et job, jeg gør godt, men som freelancer er det bare for utaknemmeligt: hårde deadlines og beskedne penge. Når det er sagt, så vil der dog være et par forfattere, jeg altid med glæde vil stille op for! Og så er det jo i det hele taget bare svært at sige nej til penge, men planen er at satse mere på oversættelse og supplere med artikelskrivning – det første er sjovere, og det andet er bedre betalt.

Tagged: , , , , , ,

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Redigering … og et fokusskifte at Thomas Munkholt.

meta

