Alvilda og Kaaberbøl

6. marts, 2010 § Skriv en kommentar

Jeg har tidligere skrevet om Alvilda (til hest), og nu har de fået deres første titler lagt op på hjemmesiden, alvilda.dk. Det ligner et godt, alsidigt program i hele B/U-spektret, men jeg lagde især mærke til, at de skal udgive en ny serie af Lene Kaaberbøl: Vildheks:

Det var den største kat, jeg i mit liv havde set. Lige så stor som min ven Oscars labrador – og lige så sort. Dens øjne lyste neongult i kælderskaktens halvmørke. Den strakte kroppen i et langt, veltilfreds og smidigt kattestræk og gabte, så jeg kunne se alle dens tænder. “Du er min nu,” sagde den og slikkede sig om munden med en lyserød tunge. “Min, min, min …”

Clara mener selv, hun er en ganske almindelig pige. Lidt genert, måske, og gennemgående lidt for leverpostejsagtig. Men fra det øjeblik, hun møder den sorte kat, er det sket med at være almindelig. Og hvis hun ikke passer på, er det også snart sket med at være i live …

Vildheks er første bog i Lene Kaaberbøls nye serie om Clara, hendes kærlighed til dyr og hendes kamp for at overleve som vildheks i en verden, hvor magi ikke ligefrem er barnemad.

Det lyder som noget Lene Kaaberbøl vil kunne ramme rent! Første bind for forventes til september 2010.

Tagged: , ,

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Alvilda og Kaaberbøl at Thomas Munkholt.

meta

