Pigen der faldt ned fra himlen

12. oktober, 2010 § Skriv en kommentar

Forlaget Punktum er et nyt forlag for hvem jeg har oversat Pigen der faldt fra himlen, en virkelig fin roman af den dansk-amerikanske debutant, Heidi Wedel Durrow. Politiken kom først med en anmeldelse, Eventyret om den grimme ælling – på amerikansk, og Berlingske har et Poul Høi-interview med Durrow, Heidi faldt ned fra himlen.

I interviewet beskriver Durrow forholdet mellem fact og fiktion i romanen således:

»Jeg læste for mange år siden en avisnotits om en mor, som sprang ud fra et højhus sammen med sine børn, og et af børnene overlevede. En syvårig pige. I årevis spekulerede jeg på, hvad der mon ville blive af hende? Hvordan kunne hun rejse sig fra den skæbne? Det er det spørgsmål, som jeg med Rachel Morse forsøger at forklare. Men den anden del, den tofarvede baggrund, den danske baggrund, Portland, 1980erne og jagten på en identitet – det er mig.«

Bogen er netop udkommet. Find den på Bogpriser.

Tagged: , , ,

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Pigen der faldt ned fra himlen at Thomas Munkholt.

meta

