Sommerferie!

22. juni, 2011 § Skriv en kommentar

Ja, okay, ikke rigtigt sommerferie, for lidt skal jeg både skrive og oversætte, men jeg vil også forsøge rent faktisk at slappe en lille smule af – det har været et meget hektisk halvanden år. Her er mit ferieprogram:

Lige nu sidder vi med den sidste færdiggørelse af Gemini 3 og 4 – begge bøger er færdigtegnede, og det er kun lige lidt tilpasning mellem tekst og illustrationer inden de skal til tryk. Bøgerne er sat til august, og Lars Gabel har overgået sig selv – igen. For de der godt kan lide universets mystik, så kan jeg love at det kun bliver … mærkeligere.

Derudover skal jeg arbejde med et par tekster frem til et skrivekursus i september, og jeg håber at det kommer til at kaste et par bøger af sig, men mere om det når det begynder at tage form.

Og endelig skal jeg oversætte 8. bind i Nattens Hus – supernatural romance så det basker (med flagermusevingerne).

Jeg har lige i dag afleveret Englen 2 der leverer mere tjubang med flammesværd og faldne engle. Lektørudtalelsen til første bind roste i øvrigt sproget som letflydende, og så er jeg jo glad. Den skrev også:

Interessant ny serie, der sagtens kan hamle op med de bedste af vampyrserierne. Spændende ny fantasyserie for de unge læsere, der er løbet tør for vampyrserier.

Og en lille bonus at varme sig på i den danske sommer: Janus Andersen har på Fanzine postet en artikel om science fiction, Uhyggelige ungdom, forfærdelige fremtid, og han har Pelly D’s Dagbog med blandt sine udvalgte titler – udover at det var min første oversættelse, så er det nemlig også en gribende fortælling, og den har fortjent at blive læst af flere.

God sommer. (Foto af Werdok.)

Tagged: , , ,

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Sommerferie! at Thomas Munkholt.

meta

