Sommerupdate

2. juni, 2013 § Skriv en kommentar

Gregor i UnderlandetDet er noget tid siden jeg har postet, men det betyder ikke at jeg ikke har haft travt – blot at nogle af de projekter jeg har siddet med, ikke er kommet i butikkerne endnu. (Til gengæld er dette indlæg nr. 100 på bloggen!)

Den største nyhed er oversættelsen af den serie Suzanne Collins skrev før Hunger Games, bøgerne om elleveårige Gregor der falder gennem en skakt i vasketøjskælderen til et rige under jorden. Første bind (af fem), Gregor i Underlandet, udkommer den 13. juni, så mere til den tid, men indtil da kan du læse de første to kapitler ved at klikke på forsiden til højre.

Tredje bind om Henderson’s Boys, Den hemmelige hær, bør være lige på trapperne, men jeg kender ikke udgivelsesdatoen. Lidt mere usikkert er det med femtende og sidste bind af CHERUB, afslutningen på den store Aramov-mission. Robert Muchamore fik desværre en depression, så bogen er lidt forsinket – jeg burde have siddet med den i dette øjeblik, men den er ikke kommet. Det virker dog som om han er på benene igen, så kryds fingre for at den snart dukker op. Jeg glæder mig i hvert fald. Fik du læst mission 14: SkytsenglenBogblogger har postet en anmeldelse (af Emil Blichfeldt) der bl.a. skriver:

Cherub 14 er absolut hamrende fedt skrevet af Robert Muchamore og er oversat med vanlig sans for detaljerne af Thomas Munkholt. Cherub er noget så sjældent som en lang serie, der ikke taber pusten, men bare bliver bedre.

Yay. Derudover har jeg siddet med min absolut største udfordring, vurderet på sidetal, nemlig en fed fantasyroman for voksne, Joe Abercrombies Stålets vilje (The Blade Itself). Vi tager os tid til at få oversættelsen helt rigtig, men jeg regner med at aflevere sidst på måneden, og så er det redaktørens tur. Jeg håber på en udgivelsesdato i efteråret, og så er det på tide at vi giver Kampen om Tronen lidt konkurrence!

Endelig er der gået en del tid med at arbejde på en roman for unge/voksne, en krimi med fantastiske elementer. Men det er lidt for tidligt endnu, så … shyyy …

PS: Jeg har oprettet en side på Facebook hvor der efterhånden vil komme flere nyheder. Du kan synes om her: Storm v/ Thomas Munkholt

Tagged: , , , , ,

Skriv et svar

What’s this?

You are currently reading Sommerupdate at Thomas Munkholt.

meta

